Jak wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej, obroty w e-handlu w kwietniu 2024 r. osiągnęły wartość 7,011 mld złotych, stanowiąc 8,8% obrotów handlu detalicznego. To wzrost o 14,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał tego rynku.

Szacuje się, że w Polsce działa aktualnie 66 tys. takich biznesów, z czego aż 8 tys. powstało w 2023 roku. E-sklepy od samego początku muszą konkurować o klientów z e-commercowymi gigantami. Kluczem do przebicia się jest przemyślana strategia marketingowa, spersonalizowana oferta oraz user experience związany z procesem dokonania transakcji, przyjazna polityka zwrotów i ekspresowe dostawy. W tym kontekście wsparcie oferuje Furgonetka, rodzima firma automatyzująca rynek e-commerce.

Centrum zarządzania biznesem online

Zarządzanie procesami logistycznymi jest jednym z największych i najkosztowniejszych wyzwań podczas rozwijania biznesu online. Furgonetka, wychodząc naprzeciw nim, stworzyła pakiet kompleksowych rozwiązań, które poprzez podnoszenie jakości zakupów, ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie i skalowanie e-sklepów. To m.in.: Portmonetka (rozwiązanie typu fast checkout), Furgonetka Zwroty oraz różne opcje zarządzania dostawą, w tym „szybka przesyłka”, czyli expresowe tworzenie przesyłek. 

– Nasze narzędzie typu all in one jest proste, intuicyjne i nastawione na maksymalizację sprzedaży. Pozwala nie tylko obniżyć koszty procesów związanych z obsługą zakupów, ale i zwiększać efektywność oraz konkurencyjność współpracujących z nami podmiotów – mówi Małgorzata Milewska, Product Owner w Furgonetka.pl. Jak dodaje: Jego siłę dostrzegają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dzięki automatyzacji mają szansę na szybki rozwój oraz – już na starcie – możliwość konkurowania z rynkowymi dominatorami jak Amazon czy Allegro. To m.in. dzięki dorównaniu ich standardom.

Transakcja szybsza o 80% i zakup zajmujący 3 kliknięcia

Pakiet narzędzi maksymalnie ułatwiający i przyspieszający każdy krok na ścieżce zakupowej to także ogromna wygoda dla klientów. Według danych aż 69,82% wizyt w sklepach internetowych kończy się porzuceniem intencji zakupowej, co naturalnie wpływa na zmniejszenie się sprzedaży. Kupujących zniechęcają niewygodne formularze, skomplikowane płatności czy duża liczba operacji do wykonania. Z kolei aż 76% kupujących, którzy mieli do czynienia z prostą procedurą zwrotu podczas pierwszych zakupów w sklepie, przyznaje, że ponownie zrobiłoby je u tego samego sprzedawcy.

W utrzymaniu uwagi klienta pomaga m.in. wspomniane narzędzie Portmonetka – rozwiązanie typu fast checkout, umożliwiające szybką ścieżkę finalizacji zakupów. Według statystyk taka transakcja zamiast 15 kliknięć, zajmuje 3, co oznacza, że jest szybsza aż o 80%. 

Automatyzacja procesów e-commerce daje także kilka innych możliwości. Mowa tu m.in. o opcji korzystania z programu tanich przesyłek lub podpięcia własnych umów kurierskich, prowadzenia komunikacji marketingowej do osób korzystających z rozwiązania checkout Furgonetki czy wdrożenia własnego programu lojalnościowego.

Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych dla e-commerce można znaleźć na: furgonetka.pl.

Zadaj pytanie naszemu ekspertowi

Masz pytania, a może masz pomysł który chciałbyś przedyskutować?

Umów się na bezpłatną konsultację